Oddychaj głęboko…

Drugi trymestr ciąży zazwyczaj oceniany jest jako najprzyjemniejszy, ponieważ ustępują ewentualne dolegliwości z pierwszego trymestru (nudności i wymioty), powoli pojawia się „brzuszek”, czyli zarys rosnącej macicy, ale fizycznie nie jest to bardzo uciążliwe. Od około 20-22 tygodnia ciąży kobieta odczuwa ruchy płodu, które ze wzrostem malca są coraz konkretniejsze. Powiększająca się macica może powodować w pozycji poziomej ucisk na żyłę główną dolną w jamie brzusznej, przyczyniając się do zasłabnięcia - nie należy ćwiczyć w pozycji na wznak od 16 tygodnia ciąży. Mogą pojawiać się fizjologiczne napinania macicy po 20 tygodniu, które nie są niczym niepokojącym. Występują kilka - kilkanaście razy na dobę i są niebolesne. W 24 tygodniu następuje maksymalne obciążenie serca, ponieważ wówczas mamy największą objętość krwi krążącej, zatem w czasie ćwiczeń stosujemy pilną samoobserwację. Zawsze należy pamiętać o odpowiednim nawodnieniu i nieprzedłużaniu ćwiczeń.

Zawsze należy przerwać ćwiczenia, jeśli następuje:

znaczne skrócenie oddechu

kołatanie serca lub ból w klatce piersiowej

zawroty głowy lub zasłabnięcie

bolesne skurcze mięśnia macicy

wyciek płynu owodniowego

krwawienie z pochwy

znaczne zmęczenie

ból brzucha

ból kości miednicy

ból głowy

osłabienie mięśni

słabsze odczuwanie ruchów płodu

 

Nie znaleziono produktów spełniających podane kryteria.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl