Czas na rozciąganie!

Najwcześniejszy okres ciąży, to okres intensywnych zmian, zazwyczaj niewidocznych, ale bardzo często odczuwalnych. Pojawia się napięcie w piersiach, senność, uczucie zmęczenia. Niektóre kobiety odczuwają nudności, a innym dokuczają wymioty. Jest to okres radości, ale też niepokoju, czy wszystko przebiega prawidłowo. Zdarzają się też kobiety, które nie zgłaszają żadnych zmian w swojej obserwacji organizmu, a jedynie zatrzymanie miesiączki i dodatni test ciążowy świadczą o ciąży. Jeżeli kobieta aktywnie uprawiała sport przed ciążą, to może, po konsultacji lekarskiej i przy braku przeciwwskazań, pozostawać aktywna na nieco niższym poziomie. Konieczna jest jednak pilna samoobserwacja. Należy pamiętać o odpowiednim nawodnieniu w trakcie ćwiczeń, nie można przedłużać ćwiczeń w związku z ryzykiem niedocukrzenia- hipoglikemii (warto mieć pod ręką przekąskę) i dbać, by przed treningiem przyjąć odpowiedni posiłek. Należy pamiętać o unikaniu ćwiczeń mocno angażujących mięśnie brzucha. Panie, które nie ćwiczyły przed ciążą i chcą zacząć treningi w ciąży powinny zasięgnąć porady lekarza. Jeśli nie widzi on przeciwwskazań, to zaczynają od krótkich sesji ćwiczeń – od 15 do 30 minut, 3x w tygodniu. Jeśli nie ma dolegliwości, zwiększa się stopniowo czas treningu do sesji 30 – 40 minutowych co drugi dzień. Bardzo istotna jest „rozgrzewka” oraz rozciąganie.

Zawsze należy przerwać ćwiczenia, jeśli następuje:

znaczne skrócenie oddechu

kołatanie serca lub ból w klatce piersiowej

zawroty głowy lub zasłabnięcie

bolesne skurcze mięśnia macicy

wyciek płynu owodniowego

krwawienie z pochwy

znaczne zmęczenie

ból brzucha

ból kości miednicy

ból głowy

osłabienie mięśni

 

Nie znaleziono produktów spełniających podane kryteria.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl